ulotki - druk dwustronny

Nowa drukarnia – jak zdobyć klientów?

Szukając pomysłu na własny biznes, z pewnością zastanawialiśmy się nad otworzeniem własnej drukarni. Usługi drukarskie są bowiem potrzebne zawsze i każdemu – zarówno studentom, którzy muszą wydrukować swoje prace dyplomowe i je oprawić, jak i firmom. Jeśli więc chcemy mieć pewność, że mimo upływu czasu i rozwoju technologii, nadal będziemy mieć swoich klientów, branża drukarska będzie dla nas odpowiednim pomysłem. Tylko dobrze zaplanujmy ten biznes.

Usługi w dobrej drukarni

ulotki - druk dwustronnyPrzede wszystkim zastanówmy się, jakie usługi są niezbędne. Dobrym pomysłem będzie przejrzenie ofert internetowych drukarni, być może one nas zainspirują. Łatwo zauważyć, że podstawową usługą są ulotki – druk dwustronny wysokiej jakości cieszy się zawsze dużym zainteresowaniem wśród szerokiego grona osób. Ulotki to tradycyjna forma reklamy, z której jeszcze mało kto rezygnuje. Mimo iż obecnie to reklama internetowa jest najpopularniejsza, ulotki nadal idealnie sprawdzają się na imprezach, wydarzeniach kulturalnych czy targach branżowych. Jeśli będą odznaczały się wysoką jakością, jest większa szansa, że osoba obdarowana ulotką najpierw ją przeczyta zanim zdecyduje się jej pozbyć. Drugą podstawową usługą jest zazwyczaj druk plakatów.

ulotki - druk dwustronnyI ta usługa ma szerokie grono odbiorców, do których zaliczają się już nie tylko firmy, ale także na przykład szkoły, które często potrzebują plakatów informujących o wydarzeniach artystycznych, organizowanych zbiórkach i tak dalej. Jeśli mamy odpowiednie finanse na stworzenie zaplecza sprzętowego z prawdziwego zdarzenia, możemy zadbać o urządzenia do druku wielkoformatowego. Nie każda drukarnia nimi dysponuje, dlatego być może warto w nie zainwestować, bo szybko zdobędziemy klientów. Druk wielkoformatowy to przede wszystkim reklama na budynki, ale też mniejsze nieco banery. Taka grafika musi odznaczać się najwyższą jakością, gdyż będzie dobrze widoczna przez przychodniów. Słaba jakość może odstraszyć i wywoła efekt odwrotny od oczekiwanego.

Wśród kolejnych usług powinien znaleźć się druk wizytówek, ale zadbajmy o to, żeby drukować nie tylko te zwykłe, ale też bardziej oryginalne – na przykład zapachowe. Jest to innowacja i nie każdy się na to decyduje, jednak wiele wskazuje na to, że to rozwiązanie stanie się w niedługim czasie coraz bardziej popularne. Wprowadźmy do oferty także druk kalendarzy – zarówno tych książkowych, jak i spiralowanych oraz trójdzielnych. Na kalendarze jest popyt każdego roku i to się nie zmienia. Obok kalendarzy warto zaproponować wykonywanie nadruków na balony.