Jak wybrać nazwę dla firmy?

Wybór odpowiedniej nazwy może w znacznym stopniu przyczynić się do sukcesu firmy, jak również sprawić, że okaże się ona zupełnie nietrafionym pomysłem. Jakie są cechy dobrej nazwy? Zwięzłość. Długa nazwa jest trudniejsza w zapamiętaniu i użytkowaniu, trudniej umieścić ją w materiałach reklamowych, wykonać logo i tak dalej. Dobra nazwa jest możliwie krótka i chwytliwa, składa …

Jak wybrać nazwę dla firmy? Czytaj dalej »

Czym charakteryzuje się dobre logo?

Logo to jedna z ikon marki, obrazek najczęściej z nią kojarzony i najbardziej rozpoznawalny. Powinien nie tylko ładnie wyglądać, ale także przekazywać klientowi pewne informacje o firmie, jej produktach, celach, wartościach… Zacznijmy od początku. Logo firmy powinno być możliwie prostym obrazkiem, nie posiadającym wielu szczegółów. Dominują proste grafiki, które minimalizm przekazu równoważą oryginalnością formy i …

Czym charakteryzuje się dobre logo? Czytaj dalej »

Powrót produktu na rynek jest możliwy?

Niektóre produkty po pewnym czasie tracą zainteresowanie klientów, znikają zastąpione czymś nowym, z powodu kłopotów finansowych producentów, a czasem jak w przypadku filmów czy seriali, kończą się na określonej liczbie sezonów. Czy możliwy jest ich udany powrót po latach? W przypadku produktów związanych z kulturą jest to praktyka często stosowana. Remake, sequel, prequel, napisanie całej …

Powrót produktu na rynek jest możliwy? Czytaj dalej »

W poszukiwaniu innych zastosowań i tworzeniu nowego rynku zbytu

Stara prawda marketingowa głosi, że klient nie chce kupować młotka – on chce wbić gwóźdź. To hasło już wielu firmom pomogło wybrnąć z kryzysu, ponieważ można klienta przekonać, że nie potrzebuje wcale młotka, odpowiednio użyty klucz francuski także da radę. A może glan? Też jest twardy i poręczny… Produkty kierowane do ściśle określonej grupy odbiorców …

W poszukiwaniu innych zastosowań i tworzeniu nowego rynku zbytu Czytaj dalej »

Etapy tworzenia reklamy

Reklama jest specyficzną formą kontaktu z potencjalnymi klientami. Niektóre reklamy są bardziej udane, inne mniej – klienci potrafią ocenić to na pierwszy rzut oka. Zdarzają się hasła, które powtarza się nawet dekady po ich powstaniu, ponieważ wciąż zachwycają swoją celnością (“Diamenty są wieczne”), a są i takie, które większość odbiorców wyłącznie irytują (np. piosenkarka reklamująca …

Etapy tworzenia reklamy Czytaj dalej »

Przygotowanie skutecznej reklamy graficznej

Przygotowanie skutecznej reklamy graficznej wcale nie musi być trudne, kluczem tutaj jest zebranie w spójną całość poszczególnych elementów, które składają się na reklamę. Bannery, plakaty i inne formy reklamy graficznej rządzą się odpowiednimi prawami. Jednym z głównych elementów, które powinny się na nich znaleźć jest hasło zachęcające do działania. Powinno być bezpośrednim zwrotem do klienta, …

Przygotowanie skutecznej reklamy graficznej Czytaj dalej »

Reklama w komunikacji miejskiej

Komunikacja miejsca to sposób na codzienną podróż dla setek tysięcy osób. Nie jest niczym dziwnym, że coraz więcej firm korzysta z powierzchni reklamowej jaką zapewniają autobusy i tramwaje, przestrzeni, na którą codziennie patrzą tysiące potencjalnych klientów. Ze względu na swoje rozmiary, pojazdy komunikacji miejskiej zapewniają ogromną powierzchnię na reklamę, która będzie widoczna z daleka nie …

Reklama w komunikacji miejskiej Czytaj dalej »

Reklama na samochodzie

Samochód stanowi dobry nośnik reklamy. Jest mobilny, a więc umieszczenie na nim treści reklamowych sprawi, że zobaczy je wiele osób w różnych częściach miasta, a czasem nawet kraju. Zwiększa rozpoznawalność marki, buduje jej biznesowy wizerunek i zachęca do bliższego kontaktu. Reklam raczej nie maluje się bezpośrednio na samochodzie, a wykorzystuje się znacznie szybsze metody, które …

Reklama na samochodzie Czytaj dalej »