kompozycje zapachowe

Sprawdzanie kompozycji zapachowej produktu

Pewnie zdarzyło się każdemu, że zakupił coś, niespełniającego jego oczekiwań. Mam na myśli zwłaszcza produkty żywnościowe, które po prostu psują się i nie tylko my, ale również sprzedawcy mogą tego czasami nie zauważyć. Nie ma co ich winić, ponieważ w takim supermarkecie produktów jest cała masa i nie sposób mieć wszystkiego naraz pod swoją pieczą.

Kompozycje zapachowe produktów

kompozycje zapachoweMusimy więc również sami nieraz przyglądać się temu, co kupujemy. Obejrzyjmy dokładnie produkt, a dopiero później wkładajmy go do koszyka. Uchroni nas to przed niechcianym stresem i ewentualną niestrawnością. Zwróćmy uwagę na przykład na woń, jaką wydobywa z siebie mięso, które chcemy nabyć. Nos to nasz sprzymierzeniec i warto posłuchać, co nam podpowiada. Kompozycje zapachowe, które wydadzą się nam niezbyt przyjemne, zasugerują, że być może jedzenie jest już lekko nieświeże. Oczywiście, w sklepach stosuje się aromamarketing, żeby niektóre z nieprzyjemnych zapachów przed nami ukryć. Zwłaszcza jeśli sprzedawane są tam ryby, które naturalnie mają nie bardzo korzystną woń. Jest ona minimalizowana, następuje neutralizacja zapachów, abyśmy nie czuli ich w całym wielkim pomieszczeniu halowym. Jednak sami najlepiej wiemy, jak powinna pachnieć świeża ryba, stąd słuchajmy po prostu intuicji i nie dajmy się zwieść. Wygląd też sporo nam podpowie i pomoże uchronić się przed zabiegami handlowców. Marketing zapachowy to bowiem skuteczna i stosowana powszechnie w dzisiejszych czasach praktyka. Brzydkie zapachy mogą pojawić się wszędzie.

Czasami nie jest to z winy nieświeżości, ale specyficznej woni, jaką ma z natury dany produkt, na przykład kozi ser. Jedni są w stanie ją zaakceptować, inni nie. Słuchajmy jednak siebie przy zakupach, a na pewno nie będziemy musieli wyrzucać zepsutego jedzenia. Po to mamy nasze zmysły, ażeby kierować się nimi wszystkimi, także w trakcie kupowania.