Sprzedaż za jeden uśmiech

Uśmiech jest jednym z najprostszych sposobów zachęcenia klienta. Uśmiechnięty sprzedawca wydaje się przyjazny, pomocny i zapraszający. Nieprzyjazny wyraz twarzy lub po prostu brak uśmiechu, a także niespokojne lub nieprzyjazne zachowanie zniechęcają do zakupów – nawet 60% klientów nie będzie już zainteresowanych zakupami. Gdy natomiast zauważą uśmiech rozluźnią się, część go odwzajemni, część bardziej zainteresuje się towarem, a część chętniej nawiąże kontakt z obsługą sklepu.

Zachęcanie poprzez uśmiech (oraz wykorzystanie efektu halo) to rola nie tylko sprzedawcy, ale również hostessy. Ładna, uśmiechnięta młoda kobieta przyciąga uwagę mężczyzn, ponieważ jest atrakcyjna, a panie zwrócą uwagę bardziej na przyjazny wyraz twarzy, zgrabne ruchy i strój. Jeśli hostessa zajmuje się rozdawaniem próbek produktu, sukces jest murowany.

Sampling sam w sobie znacznie zwiększa sprzedaż, szacuje się, że o 150% do nawet 1500%. Klienci mający okazję za darmo przetestować produkt są znacznie bardziej skłonni go kupić. Gdy rozdawaniem próbek i zachęcaniem do kupna zajmuje się ładna i uśmiechnięta hostessa, klienci zauważą najpierw ją, a potem jej uśmiech, dzięki któremu zwrócą również uwagę na produkt. Ponieważ naturalne skojarzenia rzeczy i osób ładnych z dobrymi i wysokiej jakości (efekt halo) również robi swoje… Sprzedaż produktu i zainteresowanie nim, a także świadomość marki z pewnością wzrosną.

hostessa tartinki słodycze

Zostaw komentarz